В умовах невизначеності: стартап-підхід до запровадження інновацій

ВИПУСК №7 (ЛИПЕНЬ, 2020) | читати на сайті Живого Журналу →

Артур Верба,

тьютор фінансової академії «Актив», фахівець з бізнес-інновацій

 

В умовах невизначеності: стартап-підхід до запровадження інноваційЩо таке інновації? Іноді їх плутають з винаходами, новими технологіями або вважають привілеєм великих корпорацій. Втім, інновації — це невід’ємна частина будь-якого бізнесу, продукту або процесу. Такі відомі компанії, як Google, Facebook, P&G використовують системний або стартап-підхід до інновацій. Він полягає в тому, що компанія не шукає одне рішення, що спрацює в усі часи, а тестує різні рішення і намагається задіяти в інноваційному процесі якомога більше людей. Наприклад, Iphone створювався не як єдина інновація, а як результат низки нових розробок у виробництві, дизайні та бізнесі. Розглянемо, що ж таке інновації, як вони створюються, і пройдемо основними етапами розробки інноваційної стратегії в компанії

 

Чим насправді є інновації

Інновації — це нові бізнес-рішення, що ведуть до зростання. Інноваціями можуть бути:

• Це товари і послуги для зовнішнього і внутрішнього користувача. У першому випадку це все, що ви продаєте. Наприклад, продукти харчування, автомобілі, SaaS-послуги. Внутрішні продукти створюються для скорочення витрат. Наприклад, софт для бухобліку, партнерські віртуальні платформи або навіть кафетерій для працівників.

• Виробництво, постачання та підтримка продукту.

• Надання цінності для наших споживачів (новий бізнес, нова цільова аудиторія або будь-які нові пропозиції для клієнтів).

 

Основний критерій інновацій — новизна. Це можуть бути рішення, яких не було раніше у вашому бізнесі та в інших компаніях. Або результат роботи з новими ідеями. Причому під категорію новизни потрапляють як зовсім нові, так і оновлені рішення. Будь-яке рішення має вести до зростання, нести цінність для споживачів і бути вигідним для бізнесу. Навіть найтехнологічніші рішення не вважатимуться чимось особливим, якщо вони не приносять користі для бізнесу.

 

Крива інновацій та їх цінність для бізнесу

Навіщо потрібні інновації в кризу, коли компанії намагаються вижити і зберегти те, що є? Річ у тім, що інновації самі по собі не суперечать збереженню позицій компанії, навіть навпаки. Що саме вони дають бізнесу, розглянемо через шлях, який проходять нові розробки в компанії.

 

Придбати повню версію статті