Розкриваємо бізнес-потенціал з дитинства

Сучасні діти відрізняються від того, якими дітьми були ми, їх батьки, радикально та часом для нас незрозуміло. Перед ними — цілий світ, майже без кордонів. Попереду них — безліч варіантів того, як віднайти своє призначення. Важливо допомогти дітям та підліткам скласти пазл з індивідуальних талантів та бажань у сформовану картину свого майбутнього

ВИПУСК №11 (ЛИСТОПАД, 2018)

 

Розкриваємо бізнес-потенціал з дитинстваФахівці бізнес-освіти дедалі частіше спостерігають у дорослих людей усталені поведінкові патерни. Знайома ситуація, коли ми з упевненістю стверджуємо у відповідь на якийсь життєвий або бізнес-челендж: «Це зробити неможливо!» або «Я краще знаю, як потрібно діяти!»? Також часто розчаровує рівень лідерства керівників, який часом разюче відрізняється від того, яким би він міг бути за умови грамотного підходу до тренування особистих лідерських якостей. Тож є сенс починати бізнес-освіту саме з дитячого віку.

 

Бізнес та підприємництво — синоніми?

Дехто й досі плутає поняття «бізнес» і «підприємництво». Бізнес — це більше про гроші та спосіб їх добування. Підприємництво — це спосіб вираження своїх талантів, спосіб віднайти своє призначення, свою «сродну працю». Саме підприємницькі здібності варто розкривати у дітей — тоді вони проявляються з найнеочікуваніших для них самих та їхніх батьків сторін.

 

Тому є чимало підтверджень: проекти випускників нашої річної підприємницької програми є переконливим свідченням цього. Одна школярка створила і успішно продає школам і вишам річний планер. Друга відкрила майданчик для вигулу домашніх тварин (проект, до речі, отримав підтримку на міському рівні). Ще один учень докладає зусиль, аби створити у Києві неординарний трамвайний маршрут. Вони анітрохи не сумніваються у власних можливостях. І найголовніше — слідують за своїми мріями і вміють їх досягати.

 

Бізнес-освіта — це забавка чи необхідність?

Підхід до підприємницької та лідерської освіти дітей має переслідувати декілька цілей. Найголовніше — усі викладачі та куратори повинні щиро прагнути відкрити і розвинути талант будь-якого учня. Насправді талант є у кожного. Треба лишень мати терпіння та вміння його виявити.

Окрім того, треба поставити собі за мету допомогти дітям та підліткам усвідомити власну комфортну роль у житті. Не всі є природженими лідерами або керівниками. Дехто набагато ефективнішим буде в ролі креатора, а хтось — у ролі скрупульозного виконувача окреслених завдань. І будь-яка з цих ролей однаково цінна і важлива!

 

Зрештою потрібно фокусуватись не лише на розвитку так званих hard skills, тобто професійних навичок, а й на soft skills, які в сучасному світі так само актуальні і часом навіть більш затребувані.

 

Придбати повну версію статті