П’ять головних гріхів керівника

Який солдат не мріє стати генералом? Який учень не мріє закінчити навчання і колись стати директором? І наші мрії збуваються, але це не кінець історії про кар’єру, а лише її початок. Як це — керувати підприємством, вибудовувати взаємини з підлеглими?

ВИПУСК №1 (СІЧЕНЬ, 2019)

 

П’ять головних гріхів керівникаЩоб досягти успіху на роботі як фахівець, необхідно мати добре розвинені професійні навички. У сучасній теорії менеджменту вони називаються hard skills. Щоб їх набути, потрібно спочатку пройти навчання в учбових закладах та/чи на курсах, а потім декілька років працювати за спеціальністю. І ось, нарешті, омріяне підвищення! Хороший працівник очолює бригаду, відділ, підрозділ тощо.

 

А тут починаються перші прогріхи. Дійсність абсолютно не збігається з нашими уявленнями про те, якими мають бути стосунки в колективі. Що робити?

Новопризначений менеджер припускається одного з головних гріхів керівника — прагне все зробити самотужки.

 

Дуже часто керівники витрачають свої сили і час на виконання тієї роботи, яку вони, в принципі, і робити не повинні. Але їм набагато простіше зробити щось самим, аніж доручити це своїм підлеглим. Це, своєю чергою, призводить до того, що питання, які потребують компетентності самого керівника, відтерміновуються.

 

Управління — це така функція менеджера, яку якому жодному разі не можна поєднувати з прагненням усе зробити самостійно.

Завдання шефа полягає не в тім, щоб завантажити себе роботою, а в тому, щоб планувати, організовувати і контролювати перебіг робіт.

 

Як працівник отримує завдання? Шеф або дає йому доручення або щось делегує.

Якщо ви доручаєте щось своєму підлеглому вперше, то обов’язково проінструктуйте його, як потрібно виконати цю роботу, на яку дату. Та найголовніше — почніть з пояснення, для чого це все робиться. На практиці саме цей пункт найчастіше ігнорується керівниками, але він, мов фундамент, без якого всі надбудови будуть просто «замками на піску».

 

Придбати повну версію статті