ПДВ у країнах Європи

Працюючи в одній країні, ми не надто часто замислюємося над тим, як нараховується той чи інший податок в інших державах. Здебільшого суть і принципи обчислення будь-якого податку є аналогічними, незалежно від того, у якій країні такий податок справляється. Проте важливим є той факт, що існують істотні відмінності у системі його нарахування й адміністрування. Тож наразі мовитиметься про особливості й останні зміни у сфері ПДВ у країнах Європи

ВИПУСК №3 (БЕРЕЗЕНЬ, 2018)

 

ПДВ у країнах ЄвропиУ країнах Європейського союзу існує низка уніфікованих норм і принципів оподаткування, яких дотримуються всі держави — учасниці ЄС. Своєю чергою, кожна країна самостійно регулює розміри ставок податків і створює власні правила їх адміністрування. Окрім цього, світова практика свідчить про те, що існує єдиний алгоритм дій для нарахування та контролю надходження податків до бюджету, який ґрунтується на суті, власне, самого податку. У нашому випадку йтиметься про ПДВ.

 

Так, під час обчислення ПДВ у будь-якій країні є податкове зобов’язання та податковий кредит. Але ставки податку та законодавчі норми щодо формування податкового кредиту можуть неабияк відрізнятися.

 

Для створення сприятливих умов життєдіяльності країни від надходжень до бюджету ПДВ ставка податку має коливатися в розмірі від 15 до 20%. Утім бачимо, що в деяких фінансово розвинених країнах ПДВ може сягати до 25%. Зважаючи на те що фактично ПДВ сплачує кінцевий споживач товарів або послуг, навіть високі ставки цього податку нікого не лякають. Адже здебільшого на ринку Європи оперують комерційні компанії торговельного або виробничо-торговельного профілю, що провадять діяльність в умовах ринкової економіки, а отже, такі, що не є кінцевими споживачами.

 

Читати далі →