Оскаржуємо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної: що необхідно знати

ВИПУСК №11 (ЛИСТОПАД, 2017)

Із 1 липня 2017 року норми Податкового кодексу України (далі — ПКУ), які регламентують процедуру зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування (далі — ПН/РК) у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ЄРПН), запрацювали в повноцінному режимі, тобто з фактичним зупиненням реєстрації ПН/РК у ЄРПН.

 

Юлія Дроговоз,

аудитор, директор ТОВ АФ «Фінансовий клуб»,

віце-президент ВГО «Український союз промисловців і підприємців» УСПП

Оскаржуємо рішення податкової накладної: що необхідно знатиПісля зупинення реєстрації ПН/РК платник має право протягом 365 днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного в такій ПН/РК, подати пояснення та/або копії документів (при цьому ДФС вимагає обов’язково подати як копії документів, так і пояснення одночасно).

 

У разі надання платником таких копій документів і пояснень до заблокованих ПН/РК за результатами їх розгляду комісія ДФС приймає рішення про реєстрацію такої ПН/РК або про відмову в її реєстрації. Підстави для прийняття таких рішень визначені постановою КМУ «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» від 29.03.2017 р. № 190, яка встановлює такі вимоги до документів і пояснень: їх наявність, достатність і відповідність підпункту «в» пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі — ПКУ).

 

Як бачимо, не надто конкретні вимоги постанови дають широкі підстави для відмови в реєстрації заблокованої ПН/РК у ЄРПН.

Що ж робити, якщо комісія ДФС прийняла рішення про відмову в реєстрації ПН/РК у ЄРПН?

 

У такому випадку платник може оскаржити рішення комісії ДФС в адміністративному порядку, керуючись п. 56.23 ст. 56 ПКУ.

Відповідно до цього пункту, скарга на рішення про відмову в реєстрації ПН/РК у ЄРПН розглядається в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, комісією ДФС України за участі вповноваженої особи Міністерства фінансів України. Відповідний Порядок № 485.

 

Порядок оскарження таких рішень передбачає такий алгоритм дій:

1. Платник подає скаргу протягом 10 к.дн. після отримання ним негативного рішення комісії ДФС. Дуже часто платники подавали скарги контролюючому органу за місцем обліку чи до головних управлінь ДФС, що надавало ДФС формальні підстави для відмови в їх розгляді. Тому неабияк важливо дотримуватися таких вимог під час подання скарги:

а) скарга повинна бути направлена до ДФС України на адресу: 04053, м. Київ, Львівська пл., 8;

б) скарга має бути направлена винятково в письмовій формі (її подання в електронній формі лише планується та буде запроваджено після внесення відповідних змін до постанови КМУ № 485);

 

Далі читайте у повній версії статті →