Обмеження часу торгівлі: причини та наслідки

Бізнес-ризики

Магазини, що працюють у режимі 24/7, — цілком звичні для нас, але є нонсенсом для Європи. Чимало країн установлюють обмеження для закладів торгівлі щодо часу роботи. Тож постає запитання: як задовольнити потреби споживачів і водночас дотримуватися певних меж — релігійних, морально-етичних, законодавчих? Своєю чергою, як при цьому одержувати прибуток на бажаному рівні? Місія здається неможливою, але спробуймо з’ясувати

ВИПУСК №5 (ТРАВЕНЬ, 2018)

 

Обмеження часу торгівлі: причини та наслідкиУ торгівлі завжди є дві очевидні сторони — покупець і продавець, а також декілька посередніх — наприклад, традиції та культура країни, релігія та її законодавчі норми. Якщо недооцінити важливість хоча б однієї зі сторін, процес торгівлі стає тією чи іншою мірою ураженим. Так, якщо не задоволений хтось із основних учасників, укладання угоди потрапляє під загрозу. Або якщо процес відбувається таким чином, що порушуються традиції країни чи на якомусь етапі доводиться поступатися встановленими культурними межами, наслідки можуть бути невідворотними. Тому важливо знайти «золоту середину», причому з урахуванням економічної вигоди.

 

Трохи історії

Досвід Європейських країн свідчить про те, що питання регуляції робочого часу магазинів бере свій початок у «правильній» та за тих часів релігійній Німеччині. У другій половині ХІХ сторіччя, одразу після появи першого універсального магазину, було введено обмеження на години торгівлі. Окрім цього, новий формат магазинів зобов’язував їх власників до застосування різних систем оплати праці та методів управління персоналом. Першим аналогом сучасного графіка роботи європейських магазинів став дозвіл на торгівлю в неділю не більш як п’ять годин.

 

Читати далі