Нова реальність посткоронакризи: що потрібно знати фінансовому директору

ВИПУСК №7 (ЛИПЕНЬ, 2020) | читати на сайті Живого Журналу →

Денис Завертаний,

фінансовий директор ТОВ «Пуратос Україна»

 

Нова реальність посткоронакризи: що потрібно знати фінансовому директоруСпробуймо зазирнути в майбутнє — спрогнозуймо, яким буде новий світ, розгляньмо ключові зміни, яких зазнає фінансова функція організації у ньому. Статтю розпочну із цитати футуролога Маттіаса Хоркса (Matthias Horx):

«Cьогодні мене часто запитують, коли «корона» закінчиться і коли все повернеться до норми? Моя відповідь: ніколи. Є історичні моменти, коли майбутнє змінює напрямок. Ми їх називаємо біфуркаціями, або глибокими кризами. Ці часи зараз. Світ, як ми його знаємо, розчиняється. Але за ним стоїть новий світ, утворення якого ми можемо принаймні уявити»

 

Яким буде новий світ?

Можна упевнено констатувати, що в новому світі ми побачимо значний розвиток електронної комерції за всіма видами товарів і послуг (особливо популярним буде концепт «придбай в один клік»). Усе більше споживачів переходить в інтернет, оскільки попит на безпечне споживання різко зростає.

 

До того ж, клієнти вимагають більш вдосконаленого підходу — не тільки шляхом продажів продукції / товарів високого класу, а й шляхом забезпечення комплексної пропозиції (у тому числі створення динамічних умов оплати та ціноутворення). Потрібно наголосити на стрімкому розвитку відносин із місцевими фінансовими установами, адже бізнес потребує все більшої ліквідності (роль якої особливо зросла під час кризи).

 

Класична економія на масштабах виробництва буде фундаментальною в нових умовах, і компанії змушені будуть адаптувати не тільки власний ланцюжок постачань, а й асортиментну матрицю. При цьому ефективність буде ключовим фактором життєздатності бізнесу. Тому роль управління витратами у коротко- та середньостроковій перспективі стане абсолютним пріоритетом.

 

Щодо організації праці, то потрібно призвичаїтись до зростаючого попиту на роботу із власної оселі. Це дає поштовх розвитку настільних ґаджетів (цифрові дошки, голограми, віртуальна реальність тощо). Щодо фізичного контакту, то з великою вірогідністю він буде потрібен лише протягом обмеженого часу. Офісні приміщення як такі теж будуть трансформовані, вони перетворяться на центри досвіду, менші за простором, проте з більшим рівнем технологій всередині (офісний простір буде повністю переосмислено).

 

Ніхто на має сумнівів, що роль цифрових інструментів у наші дні збільшиться у рази. Тому не тільки фінансистам, а й представникам інших функцій доведеться навчитися ними користуватися.

 

Високий рівень нестабільності на ринках, а також суворі геополітичні умови зроблять швидкість, вправність та платоспроможність трьома вирішальними факторами, які роблять будь-який бізнес успішним. При цьому можна припустити, що рівень активності ринків злиття та поглинань збільшиться (структура галузей буде швидко змінюватись у бік вертикалізації або партнерства).

 

Зважаючи на це, збереження талантів стане викликом для багатьох компаній, тому вже зараз необхідно вибудовувати партнерські відносини із функцією HR, яка допоможе утримати наявних талановитих працівників у команді фінансового директора. Ключовим завданням є зміна парадигми війни за таланти. Потрібно створити такі умови робочого середовища у компанії, щоб таланти боролися за місце в ній.

 

Збільшення обсягів даних та нових можливостей для аналітики спровокують бізнес шукати швидкі та ефективні інструменти роботи із big data.

 

Придбати повню версію статті