BI-Платформи: види та роль у роботі фінансового директора

ВИПУСК №3 (БЕРЕЗЕНЬ, 2020)

Денис Завертаний,

фінансовий директор ТОВ «Пуратос Україна»

 

BI-Платформи: види та роль у роботі фінансового директораПотреба сучасного фінансового директора в аналітиці даних невпинно зростає, а erp-системи не стають гнучкими та доступнішими для бізнесу. Все частіше компанії прагнуть керувати внутрішніми потоками власних даних. Важливі оперативні та стратегічні рішення приймаються саме завдяки цим даним, що дає змогу компаніям приймати більш розсудливі й ефективні рішення, які можуть допомогти їм виявити та використовувати їхні конкурентні переваги. Фінансові дані стали одним із найважливіших джерел таких вирішальних розумінь

 

 

Фінансова бізнес-аналітика (або BI – з англ. business intelligence) є важливою складовою у процесі прийняття рішень на рівні топ-менеджменту. Правильні й обґрунтовані фінансові дані допомагають компаніям зрозуміти свою прибутковість, витрати, грошові потоки та інші критичні для бізнесу показники. Відповідальність за бізнес-аналітику несе фінансовий директор. Однак, все більше й більше компаній переглядають цю роль, адже вимоги до бізнесу постійно змінюються.

 

У минулому фінансовий директор часто сприймався як хранитель бухгалтерських записів компанії. Однак сьогодні багато фінансових директорів беруть на себе більш стратегічну роль у своїх компаніях, стаючи життєво важливими гравцями в роботі з BI. Зараз багато генеральних директорів покладаються на фінансових директорів, щоб вони виступали їхніми стратегічними радниками, які допомагають їм формувати та виконувати складні стратегії, використовуючи розуміння фінансових даних тощо.

Далі у статті ми розглянемо детальніше, як BI може переосмислити вплив фінансового директора на організацію.

 

Збільшення проактивності

BI означає використання інструментів і процесів для збору інформації, а потім прийняття обґрунтованих бізнес-рішень на основі отриманих результатів. BI-платформи стали важливими інструментами для збору, аналізу та представлення таких даних, що спрощують процеси BI для співробітників, включаючи керівників топ-рівня організацій.

Доступність – одна з найбільших переваг сучасних платформ бізнес-аналітики.

 

Водночас як корпоративні фінанси колись були «реактивним полем», яке часто зосереджувалося на минулих даних, фінансові директори все частіше використовують інструменти BI для того, щоб стати «проактивними стратегами», які використовують фінансові прогнози для планування майбутнього своєї компанії. Більше того, бізнес-аналітика дозволяє повністю інтегрувати фінансові дані з іншими типами даних, які використовує компанія для отримання повної картини своєї діяльності.

 

Можливість інтеграції різних джерел даних

Фінансові дані, ймовірно, будуть використовувати ефективніше, ніж інші типи корпоративних даних, завдяки їхній важливості та тому, що більшість компаній зобов’язані відстежувати їх. Але мало компаній максимізують потенціал таких даних, тим більше, що вони застрягли у власному окремому світі відсутності релевантної інформації. Те ж саме можна сказати й про інші джерела даних, такі як маркетинг і операції, причому кожне з них також є ізольованим.

 

Придбати повню версію статті